Egg McMuffin & Mcråger på äventyr i skärholmen!

igår när jag och Helena skulle åka till skärholmen gick nästan allting fel! Missade precis 710:an och då tyckte jag att i stället för att vänta en halvtimme på nästa ta 703 som kom om en kvart till fruängen och där byta till 173:an. Helena gick motvilligt med på mitt förslag något som jag önskar nu i efterhand att hon aldrig hade gjort, haha. När vi kom fram till fruängen var vi tvugna att sitta och vänta på 173:an i 10 min och sen när vi väl kom fram till skärholmen hade hela resan tagit en timme (det tar i vanliga fall 1 halvtimme). Jag kan ju inte säga att Helena var så jätteglad på mig men jag försökte kompensera det med en klubba =)
I skärholmen tror jag inte att någonting gick fel, vi gick in på twilfit och hittade snabbt det vi skulle ha och sen fikade vi på mcdonalds. Åh gud vad kul vi hade där, kunde inte sluta skratta för en sekund!
När vi skulle ta bussen från skärholmen till Heron city för att hämta ut våra biobiljetter till "I am legend" kom bussen precis när vi kom till busshållsplatsen, kanske skulle det inte bli några fler misstag trodde jag. Men jag hade fel, eftersom det var så mörkt ute kunde vi inte se vart vi var så helt plötsligt skrek Helena "Res dig upp vi ska av här". Så jag gick av men självklart var det 2 stationer förtidigt så vi fick allt promenera i regnet!
Hämtade i alla fall ut biljetterna utan problem men självklart hade vi precis missat bussen hem så vi fick allt sätta oss och vänta. Under tiden medans vi satt där körde det typ förbi 6 stycken 707:or, gud vad arg jag blev! Sen när vår buss äntligen kom skulle jag ha vart hemma och ätit för typ en timme sen. I centrum skulle jag vänta på mamma så vi kunde gå hem samtidigt, hon sa att hon skulle komma om 5 minuter men jag fick allt stå där och vänta i en kvart. När hon äntligen var klar och vi kommit hem hade pappa köpt fördig kyckling så det gick i alla fall snabbt att äta. Gick sedan över till Helena och gjorde inget speciellt, satt vid datan, tv:n och gjorde annat roligt. Allt gick bra fram tills då jag skulle hem för när jag väl sitter i bilen och är precis hemma kommer jag på att jag har glömt min väska! Måste gå över till Helena och hämta den idag när hon är vaken.
Även om allt inte gick så bra igår hade vi i alla fal kul och det är det som räknas! =D

"Skrattar du åt tanten i rullstol? Du är en hemsk människa!"

Kommentarer
Postat av: Helena

Förlåt att jag lurade av dig vid fel hållplats

2008-01-18 @ 09:17:11
URL: http://helenasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0